Saturday, October 9, 2010

SEMOGA MENDAPAT HAJI MABRUR


“…Mengerjakan haji itu adalah kewajiban manusia terhadap Allah, yaitu (bagi) orang yang sanggup mengadakan perjalanan ke Baitullah. Barangsiapa mengingkari (ke-wajiban haji), maka sesungguhnya Allah Mahakaya (tidak memerlukan sesuatu) dari semesta alam.” (QS. Ali Imran: 97)

Dikesempatan ini saya ingin mengucapkan selamat menunaikan ibadah haji kepada muslimin muslimat yang akan melaksanakan ibadah tersebut di tanah suci Mekah pada tahun ini.

Saya berdoa moga semua jemaah haji sentiasa mendapat perlindungan dari Allah SWT, moga-moga jemaah tersebut dijauhi dari sebarang musibah yang tidak dingini berlaku.

Dikesempatan ini juga saya menyeru agar para jemaah haji dapat memohon doa dengan sepenuh hati kepada Allah SWT agar diberi kemenangan kepada umat Islam yang sedang berjuang untuk menegakkan hukum-hukum Allah SWT diatas muka bumi ini dan di Malaysia khususnya.

Semoga semua jemaah haji sentiasa tabah dan banyak bersabar dalam melaksanakan ibadah haji agar memperolehi haji yang mabrur, insya-Allah


Pesuruhjaya PAS Perak
Ustaz Abu Bakar Hussein

No comments:

Post a Comment