Tuesday, August 10, 2010

Resolusi Konvensyen PAS Perak kali ke 15


AYER TAWAR: PAS Perak yang berkonvenbsyen kali ke 15 di sini pada 6 hingga 7 Ogos lalu di sini telah membuat tujuh resolusi di mana seluruh perwakilan berjanji dan berikrar untuk

menjelasan Konsep Islam adil Untuk semua kepada seluruh lapisan masyarakat tanpa mengira bangsa dan agama sesuainya dengan tema ucap utama Pesuruhjaya PAS Perak, Islam adil untuk semua.

Dalam masa yang sama para perwakilan turut berjanji untuk memperkukuhkan kesefahaman dan kesepaduan Pakatan Rakyat di kawasan masing-masing, dengan berkerjasama dalam perkara yang disepakati dan berlapang dada dalam perkara yang diperselisihkan.

Para perwakilamn juga berikrar meneruskan usaha pentarbiyahan haraki bagi melahirkan petugas-petugas yang mampu bersaing (kompitent) dan komitmen secara menyeluruh kepada ahli PAS disemua peringkat.

Dalam pada itu para perwakilan bersetuju dan berjanji untuk merakyatkan pimpinan melalui pusat khidmat PAS di setiap kawasan di negeri ini..

Di sama yang sama para perwakilan akan menjayakan pembinaan kompleks PAS Perak dalam tempoh setahun selepas pelancaran dilakukan sdebagai mercu tanda PAS Perak di negeri ini.

Seluruh perwakilan juga berikrar akan memperkasa dan memperkemaskan segala aspek persiapan pilihanraya bermula dari sekarang bagi merealisasikan hasrat untuk kembali mentadbir Perak dan menawan Putrajaya.

SErentak dengan itu juga para perwakilan berjanji untuk mewujudkan khidmat setempat (one stop centre) di setiap kawasan PAS melalui Lajnah Ekonomi Kawasan dalam tempoh setahun.

No comments:

Post a Comment