Wednesday, July 7, 2010

Kerajaan Mesir didesak bebaskan segera Ustaz Zulkifli


Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) mendesak agar Kerajan Mesir menjelaskan kedudukan seorang rakyat Malaysia Muhamad Zulkifli Mohamad Zakaria, 41, yang ditahan oleh pihak berkuasa Mesir di Lapangan Terbang Antarabangsa Kaherah sebelum menaiki penerbangan pulang ke tanah air pada 13 Jun 2010 yang lalu tanpa penjelasan kepada Kerajaan Malaysia sehingga kini.

DPPN Pk juga mendesak agar Zulkifli dibebaskan dengan segera yang sehingga kini sudah hampir tiga minggu di tahan tanpa sebarang pertuduhan. DPPN Pk memohon Wisma Putra, melalui Kementerian Luar Negara agar mengusahakan segera pembebasan Zulkifli yang kini tanpa berita daripada Kerajaan Mesir dan keadaan ini amat membimbangkan.

DPPN Pk juga berharap ahli keluarga Zulkifli bersabar dan memohon seluruh rakyat Malaysia mendoakan keselamatan Zulkifli yang di tahan tanpa asas yang kukuh. DPPN Pk mengharapkan juga kepada seluruh rakyat Malaysia yang ingin keluar negara terutama ke Negara Mesir agar berhati-hati dengan insiden yang telah berlaku ini.


SALMAN HAJI SALEH
Naib Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

No comments:

Post a Comment