Thursday, March 17, 2011

KATA DUA DARIPADA BN


PARIT BUNTAR: Tindakan kerajaan BN di bawah pimpinan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak yang sering kali menakut nakutkan rakyar agar jangan sesekali melakukan perubahan dengan menukar kerajaan yang sedia ada kepada pembangkang merupakan satu tindakan yang melampau dan tidak mencerminkan semangat demokratik.

Tindakan pemimpin pemimpion ini kian menjadi jadi di ketika pilihanraya umum kian hampir, pada ketika itulah rakyat diberi amaran supaya tidak sama sekali menukar kerajaan yang sedia ada kerana rakyat akan menjadi lebih derita jika BN tidak
memerintah.

"Apakah BN sahaja yang mampu dan pandai mentasdbir nregara, sedangkan rekod Kerajaan Pakatan di empat negeri begitu baik dan mampu menyaingi kerajaan BN di negeri negeri lain."

Demikian ditegaskan oleh Ketua Penerangan PAS Perak, yang juga ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim yang ditemui di sini pada hari ini.

Menurut beliau Kebimbangan BN semakin memuncak apabila hampir dengan pilihanraya umum dan mereka sanggup melakukan apa sahaja untuk menipu rakyat supaya terus menyokong BN.

Sebenarnya negara ini lebih selamat jika ditadbir oleh Pakatan Rakyat, sebagai bukti fakta kukuh di mana empat negeri yang diperintah oleh Pakatan sekarang mendahului Negeri BN dalam banyak hal dan isu

Rakyat kini sudah matang berpolitik dan dapat menilai apa yang Pakatan Rakyat lakukan kepada rakyat di Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan, Katanya.

Beliau yakin semua kebaikan yang dilakukan di negeri yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat diketahui oleh pengundi di negeri lain walaupun media BN cuba menutup dan memutar belit fakta yang sebenar.

"Pemimpin pemimpin BN sangat bimbang dengan pengaruh media alternatif kerana ianya menjadi pilihan kepada rakyat untuk mengetahui maklumat sebenar setelah media pro BN bertindak tidak adil dalam menyiarkan berita" ujarnya.

BN selama ini memainkan sentimen menakutkan rakyat bagi mengekalkan kuasa, isu yang sering dipahat dalam ingatan rakyat ialah kononnya tanpa BN rakyat akan hidup susah.

"Inilah pemikiran kuno dan menyesatkan yang sering momok momokkan kepada rakyat demi untuk kekal berkuasa mereka",katanya.

Beliau yang juga Setiausaha Sekretariat Pakatan Rakyat Negeri Perak menegaskan Pakatan Rakyat berjanji untuk mengambil berat soal kebajikan rakyat dari segala aspek tanpa mengenal agama dan bangsa, oleh kerana itu tawaran Pakatan seperti yang
tercatat pada buku jingga program 100 hari Pakatan Rakyat adalah bukti yang jelas dan berpijak di bumi nyata.

Beliau berharap rakyat negeri ini dan negara amnya seluruhnya akan memberi peluang kepada Pakatan Rakyat dengan memenangkan calon-calon dari PAS, DAP dan PKR dalam pilihanraya umum ke 13 bagi membolehkan Pakatan Rakyat menduduki Putrajaya.

No comments:

Post a Comment