Thursday, March 24, 2011

NAJIB DICABAR BUAT LAPORAN POLIS


PARIT BUNTAR : Pedana Menteri, Datok Seri Najib Tun Razak dicabar agar membuat satu laporan polis berhubung tuduham membunub Altantuya sebagai usaha membersihkan dirinya dari tuduhan itu sebagaimana tindakan Ketua pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim yang membuat laporan plis berhubung video seks yang dikaitkan dengannya.

Demikian ditegaskan oleh Ketua Penerangan PAS Perak yang juga ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim yang ditemui di sini hari ini.

Beliau memuji tindakan berani Dato' Seri Anwar Ibrahim yang membuat laporan Polis sehari selepas tuduhan video seks demi membersihkan maruahnya, kerana itu langkah yang diambil oleh Anwar adalah tepat.

Menurutnya Dato' Najib dikaitkan dengan pembunuhan Altantuya kerana itu amat wajar Najib membersihkan maruahnya dengan membuat laporan polis kerana ianya melibatkan soal maruah," ujarnya.

"Kes Altantuya sudah lama berlaku namun Najib belum membersihkan dirinya dan tidak ada usaha kearah itu" jelasnya

Anwar Ibrahim telah mengemukakan laporan polis berhubung fitnah jahat video seks, ini membuktikan beliau berani dan mahu menafikan perkara yang memang beliau tidak lakukan dengan saluran keadilan yang ada iaitu mahkamah.

Sekiranya terdapat individu yang difitnah , tindakan yang mesti dilakukan ialah kemukakan laporan polis sebagaimana yang dilakukan oleh Dato Seri Anwar Ibrahim, katanya.

Sehubungan itu beliau membidas Ketua Perhubngan Umno Kelantan, Dato' Mustafa Mohamad yang meminta rakyat membuat penilaian tahap intergriti terhadap Anwar Ibrahim kerana Anwar belum pun disabit dengan kesalahannya.

Menurutnya pemimpin sepatutnya memikirkan untuk memperkenalkan dasar-dasar yang lebih perihatin dan mesra rakyat dalam memenuhi amanah kepimpinan negara. namun yang kita lihat kerja mereka menyerang parti lawan dan pimpanannya dengan mencipta cerita yang bukan-bukan.

"Paling malang segala institusi kerajaan disalahgunakan untuk melangsungkan kerja jahat mereka bagi mengekalkan kuasa, tidak hairanlah mengapa isu yang memalukan negara membiak dengan pesat sejak akhir-akhir ini, dakwanya.

Rakyat negara ini mestimelakukan protes terhadap Umno BN, dan protes tersebut perlu diterjemahkan pada kertas undi pada pilihanraya Sarawak pada April dan pilihanraya umum ke 13 tidak lama lagi, perubahan segera perlu berlaku demi menyelamatkan negara ini, tegasnya.

No comments:

Post a Comment