Wednesday, June 2, 2010

Boikot barangan Amerika & Israel


Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) membantah sekeras-kerasnya kekejaman serangan berdarah tentera rejim Zionis Israel terhadap kapal Konvoi Bantuan Antarabangsa ke Gaza pagi semalam yang mengorbankan sekurang-kurangnya 20 orang sukarelawan yang memerlukan sokongan bantahan semua pihak.

Jesteru itu, DPPN Pk mendesak agar kerajaan memboikot seluruh barangan berkaitan Amerika / Isreal serta membatalkan sebarang urus niaga berkaitan. DPPN Pk juga mendesak agar kerajaan tidak mengadakan sebarang hubungan perniagaan atau sebagainya termasuk membatalkan kontrak syarikat perundingan APCO yang menjadi perunding komunikasi kerajaan.

DPPN Pk meminta agar Pergerakan Pemuda Umno Negeri Perak turut bersama mendesak Kerajaan Pusat melalui Kerajaan Negeri Perak agar membatalkan kerjasama dengan syarikat perundingan APCO dengan segera. Syarikat perundingan APCO yang jelas ada kaitan dengan Amerika / Isreal perlukan ketegasan daripada rakyat dan kerajaan Malaysia agar ianya dibatalkan dengan segera.

Jika syarikat perundingan APCO masih bertapak juga, bermakna gagal lah Pemuda Umno Perak untuk membantah kekejaman rejim Isreal. Kalau itu pun Pemuda Umno tidak mampu lakukan, apakah maknanya bantahan tersebut di buat yang hanya cuba mengaburi mata rakyat yang membenci rejim Isreal.


SALMAN HAJI SALEH
Naib Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

No comments:

Post a Comment