Wednesday, June 9, 2010

Zambry tiru Nizar


Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) melihat usaha pentadbiran kerajaan negeri pimpinan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir bagi meraih hati rakyat dengan melaksanakan juga pemberian air percuma diliihat sebagai tindakan terdesak dengan mengambil teladan kepimpinan Datuk Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin semasa menjadi Menteri Besar Pakatan Rakyat (PR) Negeri Perak yang lalu sebelum rampasan kuasa daripada Barisan Nasional (BN).
 
Walaupun Datuk Seri Zambry tidak pernah mengakuinya namun keputusan tersebut memberi penegasan bahawa langkah yang pernah dilaksanakan oleh Datuk Seri Nizar dahulu adalah pendekatan terbaik dengan berlandaskan negeri berkebajikan kepada rakyat. Pada hakikatnya perkara ini tidak pernah dilaksanakan selama mana pemerintahan BN sejak lebih 50 tahun dahulu sebelum PR mengambilalih kerajaan negeri. Sudah tentu langkah yang pernah PR laksanakan menjadi ikutan BN oleh Datuk Seri Zambry sekarang.
 
Justeru itu, DPPN Pk sangat yakin jika PR sekali lagi diberikan peluang pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke - 13 nanti, pasti makin banyak lagi kaedah yang menguntungkan rakyat bakal dilaksanakan bagi memastikan rakyat selesa di bawah pentadbiran kerajaan negeri PR kelak.
 
 
MOHD MUNIR ALI
Timbalan Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

No comments:

Post a Comment