Tuesday, June 22, 2010

Zahid bakal ganti Zambry?


Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) melihat dengan kehadiran Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak, Perdana Menteri yang juga Presiden Umno yang telah merasmikan Persidangan Mesyuarat Agung Umno Bahagian Bagan Datoh dan juga mengadakan lawatan kerja sehari di Kawasan Parlimen Bagan Datoh pada hari Ahad (20 Jun 2010) yang lalu sebagai signal kepada kepimpinan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir yang di lihat telah gagal di dalam memulihkan politik Negeri Perak.

Pelbagai perkara yang telah disentuh oleh Datuk Seri Najib di dalam ucapannya yang amat sinis terhadap kepimpinan Datuk Seri Zambry yang bukan pilihannya sebagai Menteri Besar Negeri Perak selepas rampasan kuasa dahulu. Ianya adalah pilihan daripada Tun Abdullah Badawi yang ketika itu sebagai Perdana Menteri yang juga Presiden Umno. Yang jelasnya, dengan lawatan kerjanya di Bagan Datoh memberikan gambaran bahawa ‘orang pentingnya’ menjadi pilihan untuk di lawati.

Mengapa Datuk Seri Najib tidak membuat lawatan kerjanya di Perak melalui Umno Negeri Perak atau Kerajaan Negeri Perak? Sudah tentu Datuk Seri Najib tidak selesa atau kurang senang dengan Datuk Seri Zambry yang tidak membantu perkembangan politik Umno di Perak yang mendatangkan perasaan tidak puas hati ‘orang lama’ di dalam Umno itu sendiri. Kehadiran Datuk Seri Najib menjelaskan apa yang akan berlaku di Perak yang memungkinkan perubahan besar menjelangnya Pilihan Raya Umum (PRU) ke – 13 nanti.


ZAWAWI HASSAN
Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

No comments:

Post a Comment