Monday, February 28, 2011

APA YANG ZAMBRY MEREPEKAN NI


Apabila membaca kenyataan Menteri Besar kudeta Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir seperti yang disiarkan dalam Sinar Harian edisi Perak hari ini dengan mendapat liputan muka hadapan yg dipetik sebagai berkata " DAP yang akan menggantikan Pas, bukan parti itu akan menggantikan UMNO", saya merasa sangat terkejut dan hairan dengan kenyataan yang tidak berasas itu

Malah saya melihat bagaimana Dr. Zambry sudah kehabisan modal dengan mengeluarkan kenyataan yang lucu dan pelik itu. Menurutnya juga ahli UMNO tidak pernah malu untuk mengaku sebagai bangsa Melayu tetapi ada parti yang malu untuk mengaku
mereka adalah bangsa Melayu.

Persoalannya siapakah yang sanggup mengaku dirinya UMNO dan Melayu sekiranya rakyat Perak dan Malaysia insaf dan sedar bahawa UMNOlah sebenarnya pengkhianat kepada bangsa melayu dan agama Islam.

Tuduhan Zamry dalam ucapannya yang mengatakan PAS menghadapi kecelaruan pemikiran yang keterlaluan sehinggakan sanggup untuk tidak mengaku bangsa sendiri adalah tuduhan yang memperbodohkan dirinya sendiri .

Mana ada pemimpin PAS yang tidak mengaku dirinya Melayu, dan apalah le ihnya mengaku sebagai Melayu kerana bangsa bukan merupakan penyelamat sehingga ke liang kubur.
Disudut lain sedarkah Zambry sebagai seorang Islam bahawa tidak adda ajaran memperjuangkan bangsa, apa lagi mempertahankan UMNO yang mempergunakan perjuangan bangsa demi untuk merAih sokongan orang Melayu.

Suka juga saya ingatkan kepada beliau untuk merujuk dari mana asal usul keturuna ibu bapa dan nenek moyangnnya. Malah sekiranya dia sedar siapakah dia yang sebenar atau dia sudah lupa asal usulnyan maka Zambrylah yang sebetulnya yang celaru dan lupa diri.

Dakwaan Zambry yang berkata Pakatan seolah-olah hanya tidur sebantal tetapi mimpinya berlainan adalah dakwaan usang yang mengambarkan ketakutan BN kepada kesepakatan kerjasama dalam Pakatan Rakyat yang lebih baik dari BN.

Konvensyen terbaru PR yang diadakan pada penghujung 2010 sebenarnya menafikan kenyataan Zambry itu. Malah tawaran 100 hari yang dikemukakan dalam konvensyen itu merupakan hujah kuat bahawa PR sudah bersedia untuk mengantikan BN di Putra Jaya
Zambry yang juga Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri berucap kepada ahli UMNO yang hadir pada Majlis Perasmian Serentak Persidangan Tahunan Cawangan-cawangan Negeri Perak di Stadium Indera Mulia, di sini, semalam.

Hadir sama, Menteri Dalam Negeri yang juga Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

Kenyataan Media/28 6eb 2011.

Drs. Khalil Idham Lim
Ketua Penerangan PAS Perak.

No comments:

Post a Comment