Tuesday, February 23, 2010

ZAMBRY BERBOHONG


IPOH: 23hb Feb :- Pengerusi Pakatan Rakyat Negeri Perak, Dato' Seri Ir Mohamad Nizar Jamaludin sekali lagi menyatakan hasrat Pakatan Rakyat untuk memberikan khidmat kepada semua rakyat dengan bentuk kerjasama kepada Dato' Seri Zambry Abdul Kadir, namun reaksi daripada Timbalan Perdana Menteri dan Zambry sendiri jelas mengatakan tidak perlu ada kerjasama,

Demikian dinyatakan beliau dalam sidang media berkaitan isu pembohongan Zambry di pejabat Pakatan Rakyat disini hari ini..

Menurut beliau sewaktu Kerajan Pakatan Rakyat memerintah negeri ini, semua rakyat boleh menggunakan kemudahan rakyat seperti dewan, kemudahan awam dan sebagainya.

Beliau juga mengesahkan telah memberikan surat tawaran kepada ADUN BN untuk hadir dalam mesyuarat Jawatankuasa Tindakan Daerah (JKTD), semua surat kepada Pegawai Daerah, Pegawai Daerah memanggil semua ADUN PR dan BN.

"Ada mereka yang hadir. Ini menunjukkan sifat ketelusan Pakatan Rakyat," katanya.

"Sebagai contoh di Kerian, mereka tidak hadir, ini masalah mereka. Ini menunjukkan mereka diundang. Sifat PR mengudang dan menjemput semua ADUN dan ahli Parlimen," jelasnya

Dato'seri Nizar juga menafikan dakwaan Pakatan Rakyat tidak mengundang dan menjemput ADUN ADUN BN.

"Saya menafikan, ini pembohongan yang besar. Kami ada bukti yang jelas ", sambl merujuk kepada Daerah Kinta, Kerian dan Larut Matang.

"Kami tegaskan apa yang dikatakan Zambry dan pengkhianatan dan pembohongan. Sewajarnya kita malu dengan Menteri Besar yang berbohong." tegasnya.

Menurutnya selepas Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dipecat oleh Kerajaan BN, Pakatan Rakyat telah dihalang untuk menggunakan juga permis rakyat.

"Kita terpaksa menerangkan perkara ini supaya kita tidak difitnah kononnya Kerajaan Pakatan Rakyat ketika menerajui negeri ini tidak melantik Ahli Parlimen dan ADUN BN dalam JKTD," jelasnya.

Sementara itu ADUN Tronoh V.Sivakumar juga turut mengakui perkara tersebut

"Saya hadiri semua dalam JKTD tetapi mereka tidak hadir dalam JKTD Kinta, dan kami tetap letakkan nama masing-masing diatas meja tanda nama.

JKTD penting kerana membincangkan masalah rakyat, dan apa salahnya ADUN ADUN Pakatan Rakyat dijemput dan memberitahu apa sahaja masalah.

No comments:

Post a Comment