Friday, August 6, 2010

Ayuh bangkit dengan kekuatan hadapi PRU ke 13


Badan Perhubungan PAS Negeri Perak (BPPN Pk) akan menganjurkan Konvensyen Kali Ke - 15 dan juga Munaqasyah Ucapan Dasar Presiden PAS pada hari Jumaat dan Sabtu, 6 - 7 Ogos 2010 ini di Dewan Kutien, Ayer Tawar bagi membuat persediaan seluruh Ahli PAS Perak bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) Ke - 13 nanti.

Majlis Perasmian pada 6 Ogos jam 8.00 malam tersebut akan disempurnakan Naib Presiden PAS Haji Salahuddin Haji Ayub yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian, Kelantan. Sudah tentu perkara yang akan dipertegaskan oleh Haji Salahuddin adalah berkaitan isu perpaduan Umno- PAS yang menjadian isu kini.

Tema bagi kali ini adalah 'Islam adil untuk semua' menjadi pilihan PAS Perak bagi memastikan gerakerja parti disemua peringkat menumpukan tawaran tersebut bagi mendekati pengundi-pengundi. Manakala Ucaptama Pesuruhjaya PAS Perak Haji Abu Bakar Hussien akan merungkai agenda PAS Perak melalui tema bersama itu.

Banyak perkara yang akan disentuh oleh para peserta pada kali ini terutama kerjasama Pakatan Rakyat (PR) di Perak, kekuatan Jentera Pilihanraya PAS Perak, kemelut Perak yang masih tidak selesai dan sokongan rakyat kepada PAS / PR. Seluruh pimpinan peringkat parti yang terdiri daripada Dewan Ulamak, Pemuda dan Muslimat termasuk daripada 24 PAS Kawasan seluruh Perak.

Kehadiran peserta konvensyen kali ini dijangka lebih seribu orang berbanding tahun lepas, ini kerana Ketua-ketua Cawangan PAS seluruh Perak akan turut menyertai sebagai perwakilan PAS Kawasan-kawasan. PAS Perak memberi peluang kepada seluruh Ketua Cawangan Perak mengikuti konvensyen dari awal hingga akhir, mereka akan mendengar sendiri ucapan-ucapan penting dari Naib Presiden PAS sebagai perasmi, ucaptama Pesuruhjaya PAS Perak, pembentangan dua kertas kerja dan perbahasan dari para perwakilan.

Fokus utama perbahasan dalam konvensyen ini lebih kepada bagaimana meningkatkan sokongan pengundi kepada PAS dan pembinaan pengaruh PAS dalam masyarakat. Konvensyen akan berakhir dengan Resolusi yang berupa tindakan kerja yang mesti dibuat oleh jentera PAS di semua peringkat. Resolusi tersebut akan turut diikrarkan di penghujung program konvensyen ini.

Bagi pihak PAS Perak mengharapkan semua yang terlibat akan menyumbang kebangkitan PAS / PR bagi menghadapi PRU Ke - 13 nanti. Selain pimpinan PR yang akan bersama di dalam majlis perasmian tersebut kelak.


MOHD MISBAHUL MUNIR MASDUKI
Pengarah Program,
Merangkap Setiausaha,
Badan Perhubungan PAS Negeri Perak.

No comments:

Post a Comment