Tuesday, September 21, 2010

CAKAP SAJA BESAR TAPI PENAKUT


Menteri Besar Perak yang dahulunya `HARAM' dan kini telah DIHALALKAN oleh mahkmah sekali lagi cakap besar, BN Perak kononnya semakin kuat dan mendapat sokongan rakyat.

Itulah kenyataan beraninya hanya di depan media saperti yang dilaporkan oleh BERNAMA kelmarin. Kata Zambry sokongan rakyaT terhadap BN semakin memuncak kerana ramai yang menerima baik gagasan 1Malaysia ciptaan PM.

Oi zambry, jangan cakap besarlah, buktikan dulu benarkah rakyat Perak menyokong BN. Ini bukan kali pertama hang cakap macam tu. orang Perak kata cakap berdego dego, tetapi penakut.

Saperti kata Dato' Seri Ir Mohama Nizar Jamaludin, jika benar, bubar Dewan Undangan Negeri Perak dan adakan pilihanraya. Macam mana Zambry berani tak bubar DUN Perak. Jangan cakap saja berdego dego, tetapi penakut. Kalau anak jantan bubarkan DUN Perak. Kita lihat rakyat sokongan BN atau Pakatan Rakyat.

Ini bukan pertama kali pertama Zambry cakap besar sudah banyak kali dia sebut bahawa Umno disayangi semula , BN diberikan sokongan padu. Kalau benar beliau harus pulihkan demokrasi di Perak dan adakan semula pilihanraya.

Sebelum ini Nizar yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang, sudah beberapa kali mencabar Zambry untuk mengadakan pilihan raya negeri untuk mendapatkan mandat daripada rakyat yang menyokong Pakatan rakyat pada pilihanraya umum 2008, tetapi Zambry diam membisu, penakutlah namanya.

Apabila Zambry dan pemimpin pemimpin Umno lain tidak menyahut Nizar itu, sahlah cakap besar Zambry itu hanyalah kenyataan kosong untuk menyedapkan diri mereka dan ahli ahli Umno sahaja.

Sebenarnya Zambry dalam keadaan begitu terdesak sehingga terpaksa merujuk kepada dakwaan beberapa pemimpin Angkatan Muda Keadilan Perak dan 72 anggota Wanita cabang Ipoh Barat bertindak keluar parti sebagai bukti sokongan Umno makin kuat.

Hakikat ialah mereka yang keluar itu menghadapi masalah displin, malah ada antara mereka bukan ahli PKR sama sekali.

"Orang di tempat dia sendiri di Pangkor, telah menolak dia. Itulah sebabnya dia mengeluarkan kenyataan itu untuk meyakinkan diri dia dan BN bahawa mereka masih kuat," ujar Nizar

Sudahlah Zambry, orang Perak dah meluat kat hang dan parti hang, tunggu masa saja Umno/BN akan ditalkinkan pada pilihanraya umum ke 13 nanti.

No comments:

Post a Comment