Monday, September 6, 2010

PEMBOHONGAN TERBESAR UMNO DI BULAN RAMADHAN


KUALA KURAU: Kini Umno cukup terdesak sehingga sanggup berbohong kepada rakyat Malaysia dengan mendakwa 756 ahli PAS menyertai Umno .

Setelah disoal selidik ahli PAS cawangan yang berhampiran Bagan Baru, didapati tiada ahli PAS yang menyertai Umno kecuali Mat Arop Saman dan isteri sahaja.
Ini menunjukkan dakwaan Dr Zambry Abdul Kadir sebahagian besar 756 yang menyertai Umno itu ahli PAS adalah tidak benar sama sekali.

Cawangan PAS Bagan Baru belum didaftarkan di bawah ROS dan belum mempunyai jawatankuasa penaja peringkat cawangan, fakta ini menolak dakwaan Mat Arop Saman memegang jawatan sebagai Timbalan Ketua PAS Cawangan Bagan Baru selama 22 tahun.

Mat Arop Saman telah diterima menjadi ahli PAS pada 22 jun 2009 setelah membuat permohonan pada tahun 2008 ketika Pakatan Rakyat memerintah negeri Perak. Fakta ini
menolak dakwaan Mat Arop Saman telah menjadi ahli PAS selama 32 tahun.

Dengan ini, Dewan Pemuda PAS Negeri Perak mencabar Umno Perak supaya mendedahkan senarai nama ahli PAS yang menyertai Umno jika benar seperti yang didakwa. Jika tidak, Pemimpin Umno terus akan dikenang oleh jenerasi akan datang sebagai tokoh pembohongan.


MOHD AKMAL KAMARUDIN
Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Perak

No comments:

Post a Comment