Sunday, September 5, 2010

Umno pembohong no.1 dalam dunia


UMNO berbohong lagi apabila mendakwaan 756 orang ahli Pas di DUN Kubu Gajah keluar parti beramai-ramai menyertai UMNO.

Ini adalah satu lagi pembohongan yang bertujuan untuk meredakan kerisauan UMNO Bahagian Larut dalam menghadapi kemerosotan sokongan pengundi-pengundi di Parlimen Larut.

Satu berita yang disiarkan dalam Utusan Online 4 September kelmarin melaporkan 756 ahli Pas di DUN Kubu Gajah daripada cawangan Kg. Bagan Baru telah keluar beramai-ramai kerana tidak yakin lagi kepada parti itu.

Saya menyangkal sama sekali dakwaan ini. Tidak ada tindakkan keluar beramai-ramai ahli-ahli Pas di DUN Kubu Gajah ini. Mat Arop bin Samad bukan Timbalan Ketua Cawangan Bagan Baru, malah tidak pun wujud Cawangan Pas Bagan Baru.

Dakwaan ini sengaja diada-adakan oleh UMNO khususnya ADUN Kubu Gajah, Raja Ahmad Zainuddin dan Menteri Besar Perak, Dr. Zambri Abd. Kadir.

Mat Arop adalah salah seorang daripada kira-kira 30 orang yang bertindak keluar UMNO Cawangan Bagan Baru, yang menjadi kubu kuat UMNO di DUN Kubu Gajah, setelah BN gagal membentuk Kerajaan Negeri Perak berikutan keputusan PRU Ke 12, 2008.

Bekas ahli-ahli UMNO ini telah memohon untuk menjadi ahli PAS. Semasa PR memerintah Perak, Mat arop bercadang hendak menjadi Ketua Kampung Bagan Baru tetapi dia tidak terpilih.

Dakwaan Mat Arop bahawa dia telah menjadi ahli pas selama 22 tahun juga satu pembohongan yang tidak sepatutnya dilakukan oleh seorang Pengerusi Masjid dan Pengerusi PIBG. Mat Arop baru saja menjadi ahli Pas, tidak sampai dua tahun. Dia adalah ahli UMNO selama 32 tahun dan mungkin Ketua Cawangan UMNO Kg. Bagan Baru selama 22 tahun.

Pas Larut mengalu-alukan tindakan keluar Mat Arop daripada Pas kerana dia memang seorang ahli yang bermasalah di Larut. Ahli-ahli Umno yang keluar masuk parti kerana mencari keuntungan diri sendiri sememangnya tidak diperlukan oleh PAS.

Walau bagaimanapun, Pas Larut sedang berusaha untuk menubuhkan Cawangan Bagan Baru dalam masa yang terdekat.


Kenyataan ini di buat oleh:

DR MOHD DHARI OTHMAN

YAND DIPERTUA PAS

KAWASAN LARUT

No comments:

Post a Comment