Thursday, May 20, 2010

ADUN Titi Serong ucap takziah


Pengawal Istana Kelantan Ramli Mohamad, 50, meninggal dunia di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII) di sini kelmarin, 19 hari selepas menerima rawatan akibat ditembak oleh individu tidak dikenali pada 1 mei lepas.

Ramli meninggal dunia kira-kira jam 3.30 pagi ini selepas berada dalam keadaan kritikal sejak semalam apabila organutamanya dijangkiti kuman.

Sebelum itu Pemangku Raja Kelantan, Tengku Muhammad Faris Petra sempat menghulur sumbangan RM100,000 kepada Ramli sebagai bantuan untuk mengurangkan beban keluarga pengawal istana yang meninggalkan seorang isteri dan lima orang anak.

Sehubungan dengan itu suka saya mengeluarkan beberapa kenyataan berikut :-

1. Saya sebagai anak Kelantan yang sedang berada di perantauan dengan ini mengucapkan takziah dan turut berdukacita dengan pemergian Ramli. Sesungguhnya kehilangannya amat saya rasakan apalagi oleh pihak keluarganya yang terdekat.

2. Sehubungan dengan itu saya mengharapkan pihak polis terus meningkatkan usaha untuk memastikan siapakah yang terlibat dalam kejadian yang telah disahkan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan di mana Polis akan menyiasat kes tersebut mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh selepas mangsa meninggal dunia.

3. Segala usaha yang dilakukan oleh pelbagai pihak untuk meringankan bebanan keluarga Allyarham Ramli adalah langkah yang sangat dihargai temasuk sumbangan RM 100,000 oleh Pemangku Raja Kelantan , Tengku Muhammad Faris Petra.

4. Selain itu saya merasakan pelbagai pihak perlu memikirkan dengan serius keselamatan diri masing-masing sebagai iktibar dari kes di Kelantan. Khususnya kepada individu berprofil tinggi, saya merasakan dari beberapa kejadian yang mengejutkan di Malaysia pada akhir-akhir ini menyebabkan perkara keselamatan ini perlu diambil perhatian malah diutamakan.

DRS. KHALIL IDHAM LIM
ADUN TITI SERONG.

No comments:

Post a Comment