Tuesday, May 11, 2010

Zambry abaikan orang asli?


Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) merasakan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir tidak serius terhadap Orang Asli bagi memastikan pembangunan dan kebajikan mereka diberikan perhatian serius oleh Kerajaan Negeri dapat di lihat setelah majlis perasmian program 'Dekat di mata, lekat dihati’ di Kampung Tangkai Cermin dan Kampung Cenderong Kelubi, Tanjung Tualang hanya dirasmikan oleh Pegawai Khas Menteri Besar, Azhar Ahmad serta di hadiri oleh Pegawai Khas (Hal Ehwal Orang Asli) Menteri Besar, Panjang Ali Sohor.

DPPN Pk melihat Datuk Seri Zambry lebih memberikan keutamaan kepada programnya bersama media pada hari yang sama iaitu program Ekspedisi Royal Belum. Malang sungguh nasib Orang Asli diletakkan kelas kedua oleh kepimpinan Datuk Seri Zambry walaupun telah banyak slogan dan janji telah diberikan tetapi jelas dapat di lihat sekarang ini. Mungkin setelah dekat dengan Pilihan Raya Umum (PRU) ke – 13 nanti, barulah Datuk Seri Zambry akan turun bertemu dengan Orang Asli nanti.

Program yang di lihat penting tersebut, nyata tidak diberikan perhatian serius oleh Datuk Seri Zambry. Bagi DPPN Pk berharap, masyarakat Orang Asli akan sedar akan keperihatinan dan pembelaaan sebenar mereka di dalam memastikan kebajikan mereka tidak terpinggir sama sekali di dalam pembangunan sebagai rakyat di Negeri Perak ini.


SALMAN HAJI SALEH
Naib Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri

No comments:

Post a Comment