Tuesday, February 16, 2010

BUDAYA FITNAH SEBATI DENGAN UMNO


OLEH: MOHD HAFEZ SABRI
IPOH:Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussain menegaskan setelah lebih 50 ntahun Umno/BN memerintah negara ini sekian lama Umno parti itu sehingga kini parti itu dilihat masih gagal membela nasib orang Melayu, sebaliknya pimpinan umno terus mengkayakan keluarga dan kroni mereka untuk keseronokan diri mereka semata.

"Apakah mereka tidak merasa malu, jika tidak kerana orang Melayu yang memilih mereka dalam beberapa pilihanraya sebelum ini sudah lama politik umno akan terkubur," katanya

Beliau berkata demikian dalam kenyataan medianya di sini semalam.

Menurut beliau umno selama ini sudah lali dengan politik hasad dengki, cantas-mencantas dan sebagainya sudah sebati dengan politik Umno, apa yang penting bagi umno ialah kuasa. dan harta.

Bila kuasa ada di tangan, mereka akan menggunakan segala kesempatan yang ada untuk mengumpul harta untuk mengisi tembolok dirinya dan kaum keluarga, dan lebih buruk lagi apabila umno telah merampas kuasa rakyat di negeri Perak, tegasnya.

Menurut beliau orang Melayu tidak lagi seperti orang Melayu pada tahun 1970-an. mereka sekarang sudah bertambah cerdik. kerana itu beliau menentang keras jika ada yang mengatakan bahawa parti pembangkang telah meracuni fikiran, mempengaruhi dan menghasut orang Melayu.

Dalam keadaan tertekan seperti sekarang pun pemimpin Umno terus bermain wayang kulit. dan terus menerus menudingkan ke arah orang lain.

"Saban hari orang Melayu dipersalahkan. Orang Melayu dituduh tidak tahu mengenang budi. tidak tahu bersyukur. tetapi dalam masa yang sama pemimpin pemimpin Umno menuding jari kepada parti pembangkang pula dikatakan memutar belitkan fakta,
meracuni fikiran rakyat, katanya.

Sehubungan dengan beliau menasihatkan kapada masyarakat melayu khususnya supaya meninggalkan perjuangan umno yang selama ini hanya menipu dan mempergunakan nama melayu untuk kepentingan politik mereka.

No comments:

Post a Comment