Sunday, February 14, 2010

Perutusan Selamat Tahun Baru Cina


Tahun Baru Cina menjelang lagi, dengan ini saya seisi keluarga mengucapkan SELAMAT TAHUN BARU CINA, Xin nian kuai le, gong xi fa cai kepada semua pengunjung blog ini yang berbangsa Cina dan kepada yang bukan berbangsa Cina semuga kedatangannya memberi peluang untuk kita saling berkunjung dan berbalas ucapan bagi menguatkan hubungan masyarakat Malaysia pelbagai bangsa.

Bagi bangsa Cina diseluruh dunia mereka menyambut kedatangan hari besar ini dengan pelbagai acara dan yang paling penting mereka akan mempergunakan hari ini untuk saling bebalas ucapan "gong xi fa cai" dan " Xin nian kuai le" sebagai ucapan tradisi sudah ribuan tahun.

Alhmadulillah saya hanya memeluk Islam, bukannya sekali masuk Melayu seperti yang diajar oleh pejuang melayu yang fanatik. Kerana itu saya akan terus merayakan tradisi bangsa saya ini.

Selain itu kunjung mengunjung rumah sanak saudara dan rakan taulan adalah tradisi yang utama yang menghiasi perayaan ini.

Budaya Ang Pau juga adalah sesuatu kemestian yang menambahkan lagi kemeriahan sambtuan TBC.

saya menyeru kepada seluruh rakyat Malaysia pada hari ini untuk kembali kepada satu perjuangan yang murni iaitu untuk menyelamatkan Malaysia yang kita sayangi. Kepada bangsa Cina sesungguhnya tidak ada lagi harapan kepada semua bangsa di Malaysia termasuklah Bangsa Cina yang dikhianati oleh Barisan Nasional selama 50 tahun lebih mereka memerintah malaysia.

Marilah kita memberi sokongan padu kepada Pakatan Rakyat yang menjadi alternatif yang tiada lagi pilihan selain itu. Serangan yang bertubi-tubi kepada gabungan dan pimpinan Pakatan Rakyat adalah bukti ianya adalah saingan kepada BN yang semakin padam dari peta politik malaysia.

Kerana itu Pakatan Rakyat tetap diyakini sebagai wadah penyelamat dan pilihan utama masyarakat Malaysia khususnya bagi masyarakat Cina.

Tahun Harimau yang disambut pada tahun ini diharapkan menyerlahkan lagi masa depan politik Malaysia yang memerlukan perubahan , dan ianya hanya boleh berubah dengan Pakatan rakyat, InsyaAllah.

YB. DRS. KHALIL IDHAM LIM
ADUN Titi Serong.

No comments:

Post a Comment