Tuesday, January 26, 2010

Dakwaan TV3 & TV9 Karut Berniat Jahat


IPOH: Dato' Seri Mohamad Nizar Jamaludin telah meminta Setiausaha PAS Perak, Misbahul Munir Masduki menghubungi peguam Hanipa Maidin bagi membincangkan kemungkinan mengambil tindakan undang-undang bagi membersihkan namanya yang terpalit akibat dakwaan TV3 DAN TV 9 kononnya Pegawai Khasnya telah ditahan oleh SPRM.

Menurut Misbah para bloggers UMNO BN telah memainkan isu ini dan mendakwa kononnya Pakatan Rakyat akan menuduh UMNO BNlah yang mengatur konspirasi ini menjelang keputusan Mahkamah Perseketuan 9 Februari ini.

"Kalau itulah yang didakwa UMNO BN, memang sungguh BN UMNOlah perencana konspirasi ini kerana sehingga sekarang tidak ada seorang pun Pegawai Khas Dato' Seri Nizar yang ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Bekas Pegawai Khas Nizar di pejabat Menteri Besar dahulu ada tiga orang,  saudara Amran Haron, Muhammad K.Y Tiang dan Nadarajah. " jelasnya.

Manakala Pegawai Khasnya yang masih bertugas dengan beliau di Pasir Panjang Encik Hamidon, manakala Pegawai Khasnya di Bukit Gantang, Saharuddin , saudara Fadzil dan Encik Zainuddin dan Encik Bashir. Semuanya dilantik oleh Dato' Seri Haji Nizar.

"Tidak ada seorang pun di kalangan mereka yang ditahan, direman atau dihubungi oleh pihak SPRM. Jadi dakwaan tersebut adalah karut dan berniat jahat," katanya. 

Dato' Seri Nizar melalui peguamnya Hanipa Maidin dijangka akan mengambil tindakan undang-undang ke atas TV3 dan TV9 bagi membersihkan namanya dan juga nama pegawai-pegawai khasnya.

No comments:

Post a Comment