Tuesday, January 26, 2010

Isu Pasir: Angkara Mamat Mana Pulak Ni?



Awal pagi tadi saya menerima panggilan dari Yang Dipertua PAS Kawasan Tapah, Abdul Rahim Mohd Noordin, bertanyakan siapa dia pegawai khas Menteri Besar Perak, Dato' Seri Mohamad Nizar Jamaluddin yang ditahan bersabit dengan isu pasir?

Saya pun terpinga pinga mendengarnya. Yang saya tahu pegawai khas MB dulu ada tiga orang, Amran Haron, Mohamad K.Y. Tiang dan Nadarajah. saya pun hantar SMS kat Mohamad Tiang bertanyakan hal itu. Dia jawab, tak tahu siapa yang dimaksudkan itu.

Menurut Abdul Rahim berita itu ada keluar dalam TV malam tadi. Saya kemudiannya menghubungi Bendahari PAS Perak, Haji Abdul Rahim Md Arif bertanyakan hal itu. Dia pun tidak berapa pasti, kalau nak tahu konteks Ismad.

Saya pun menghubungi Penolong Setiausaha PAS Perak,  saudara Ismad, katanya pegawai khas MB Perak semasa Ir Nizar dulu ada tiga orang sahaja, iaitu Amran Haron, Mohamad K.Y. Tiang dan Nadarajah. Mereka sihat saja, tak kena tangkap pun.

Menurut Ismad,  mamat yang kena yang kena tangkap itu dikenali sebagai Hamzah, mengaku sebagai pegawai khas MB. Mamat upahan mana pulak yang mengaku pegawai khas MB Nizar?

Saya pun buat satu kesimpulan, ini isu hendak pilihanraya yang dicipta oleh pihak tertentu kerana 9 Februari depan kes MB NIzar lawan Zambry. Umno sekarang dah demam panas, jika Nizar menang, DUN bubar, pilihanraya pulak.

Saya kira ini isu pilihanraya yang sengaja hendak memburuk burukan NIzar. Saya cadangkan Pakatan Rakyat khasnya DS Nizar saman pihak terbabit sekiranya didapati berita itu sengaja direka untuk memburuk burukkannya.

No comments:

Post a Comment