Tuesday, March 30, 2010

Di luar & dalam dewan ranai polis



IPOH: Sidang DUN bermula sebentar tadi. Saperti yang dijangka oleh ramai pihak termasuk ADUN ADUN Pakatan Rakyat, suasana di bangunan SUK dan di sekitarnya menampakkan `zon perang' muncul semula di sini.

Seawal pagi kawalan ketat oleh pihak polis di sekitar bangunan SUK khususnya di pintu masuk ke bangunan SUK. Terdapat juga ramai yang berpakaian biasa yang terdapat di kawasan SUK. Timbul tanda tanya, siapa mereka ini. Sudah tentu ianya adalah pihak polis, kenapa terlalu ramai polis berada di kawasan ini?

ADUN ADUN Pakatan Rakyat bukan untuk buat kacau, kerana itu perlu apa ramainya polis di kawasan ini. Perlu apanya kawalan ketat dari pihak polis. Ini yang meragukan dan membimbangkan orang ramai.

sepatutnya bila Zambry telah dapat lesen baru dari Mahkamah Persekutuan, sepatutnya tidak ada kawalan ketat dari pihak polis. apakah pihak polis mahu mempastikan Ganesan tidak dibawa keluar secara paksa saperti yang berlaku ke atas V. Sivakumar dahulu.

Ini semua gara gara pertikaian siapa Speaker DUN yang sah, V. Sivakumar atau Ganesan. Bagi ADUN ADUN Pakatan Rakyat Sivakumar adalah Speaker yang sah. Malah mantan Menteri Besar Perak, Dato' Seri tajol Rosli Ghazali mengakuinya saperti yang didedahkan Sivakumar.

Rakyat Perak mahu keadilan ditegakkan bukannya, sidang DUN wajar berjalan dengan baik dan Speaker DUN mestilah yang sah mengikut undang undang, bukannya Speaker yang menyamar.

Persidangamn DUN telah ditangguhkan oleh Gamesan sebentar tadi dan akan disambung besok. Apa akan terjadi dalam sidang DUN besok, sama sa,ma kita tengok, yang penting jangan ada ramai lagi pihak polis di dalam dewan mahupun di luar dewan

No comments:

Post a Comment