Wednesday, March 31, 2010

Peraturan penyamun dan perompak



IPOH: Setelah kita masuk ke dewan sekitar jam 10, maka seawalnya ADUN Pantai Resmi membuat usul berdasarkan perintah tetap 2, 3, dan 4. namun Ganesan tidak memeberikan perhatian.

Demikian antara penegasan DS. Muhammad Nizar Jamaluddin dalam sidang media yang diadakan di Wisma DAP disi sini hari ini.

Katanya lagi, kita telah bertegang leher kerana kita ingin jelaskan bahawa Ganesan tidak layak menjadi speaker. akibat tidak menghormati namun kita cuba beri kerjasama.

Selain itu sesi soal jawab hanya dari jam 10.10 hingga 10.49 habis, ini tidak pernah berlaku, jelas Nizar.

Sebab lain kami keluar ialah dalam agenda tidak ada perbahasan titah tuanku dan dibantah oleh speaker sivakumar. sya dengan Dato Ngeh bantah dan tidak ada jawapan.Jelas DS. Nizar.

"Maka kami ambil keputusan keluar dewan kerana dengan beberapa alasan kuat tersebut" tegas DS. Nizar.

"Kami mencabar Zambry dan Ganesan, kalau ada perbahasan kami akan hadir esok. malangnya selepas keluar namun tidak dapat disahkan bahawa zambry ada usulkan ada titah ucapan, namun sudah tersangat terlewat. kalau ada sekarang itu sudah terlewat. katanya.

Saya merasa kesal dan memohon maaf kepada semua rakan media yang telah dinafikan hak untuk membuat liputan secara bebas sepanjang sidang DUN kali ini. Sedangkan sebelum ini semasa Pakatan Rakyat memerintah kita telah memberi kebebasan sepenuhnya kepada rakan media , malahan mengadakan siaran langsung setiap kali sidang berlangsung.

Beliau juga mengesahkan bahawa pada hari ini semua talian internet dan pengunaan talifon untuk mengakses twiter, face book dan sebagainya telah disekat .

sumber: Cina Islam

No comments:

Post a Comment